Nye planter til haven

Den seneste uge er der blevet indkøbt nye planter til haven. Temaet har denne gang været de røde og rosafarvede blomster og det flotte røde løv. Jeg vil her vise en række billeder fra det nye bed, og jeg er ret sikker på i vil forstå, hvorfor jeg omtaler det som det eksklusive bed. Der leges virkelig med de smukkeste nuancer med rosa og rødt.

Ovenfor ses den røde kvan Angelica gigas “vicar´s mead”, som jeg for en række år siden selv formerede fra frø som jeg havde fået af en god haveven. Jeg holder utrolig meget af kwan i haven, og den får stor opmærksomhed. Ikke blot for de besøgende i min have, men også hos insekterne er den ret populær.

En anden ret populær staude er Astrantia major “Lars”. En rød stjerneskærm, som med sine flotte røde skærme hører til en af de allersmukkeste.

Læg også mærke til denne fine geranium, som med sine sart rosa farve og de røde staferinger i blomsten gør sik rigtig godt i det røde bed. Jeg vil vende tilbage med flere billeder fra bedet.

Skriv et svar

