Mine våde klokkeranker

I dag har det regnet rigtig meget, men igår lovede jeg mig selv at jeg ville vise jer mine klokkeranker. Claus Dalby startede som flere af jer ved en service, hvor han ville lære os allesammen, at få så meget som muligt ud af vores klokkeranker som muligt. Jeg har i år haft stor succes. Lige nu er der et sted mellem 50 og 100 blomster på mine ranker.

Og her er de så:

Jeg købte frø fra det engelske frøfirma Thomson and Morgan og tilsluttede mig skaren af klokkerankere. Jeg købte et brev af hver hvide og lilla blomster. Jeg plantede i to forskellige beholdere, og det så ud til at den lilla model var den stærkeste variant. Ingen af de hvide blev til noget og jeg var noget skuffet. Tværtimod blev alle de lilla til noget og de blev plantet i en stor zinkbalje med fem hasselgrene på næsten tre meter at klatre op ad. I dag blomstrer de i et stort flor og til min store overraskelse er der både hvide og lilla blomster på mine ranker. Hver plante fik hver en god omgang langtidsvirkende gødning. Om jeg har lavet en fejl, da jeg i marts såede frøene ved jeg ikke, men hvide blomster fik jeg alligevel.

Jeg vil meget gerne høre om udviklingen med jeres klokkeranker.

4 thoughts on “Mine våde klokkeranker

  1. Hej Michael
    Det gik ikke så godt med mine klokkeranker, jeg har kun haft få blomster på nogen af dem, og nogen uden blomster. Jeg har ladet dem gro op i træerne, det er nok ikke så godt, jeg har heller ikke været flittig nok ed gødningen, er jeg bange for.
    Hilsen
    Lisbeth
    Høneballehaven

  2. Hej Lisbeth,
    Mange tak for din hilsen. Jeg har kigget med på din blog idag og vil meget gerne have lov at linke til din fine side.
    Det har været en stor succes med mine klokkeranker, og jeg håber på at kunne gøre det om igen næste år dog i lidt større skala. Rigtig god fornøjelse med bloggen.
    Kh Michael

Skriv et svar

