Dyr i haven

Når jeg går rundt i min have nyder jeg de mange planter, som i øjeblikket blomstrer flot. En anden glæde jeg har ved min have, er de mange dyr, som har deres liv i haven. Mine børn fanger dagligt frøer, snegle og salamandere, og i dag opdagede vi en ny beboer i vores have.

 

Et lille pindsvin overraskede mig på min sene eftermiddagstur i haven. Meningen var, at jeg skulle fodre mine høns, men i stedet løb jeg ind og hentede vores kamera, og tog en række billeder af pindsvinet, som var meget tålmodig .

Jeg fik fodret vores høns, og tog også nogle billeder, som jeg vil dele med jer. Jeg synes nemlig, at det er rigtig hyggeligt med dyr i haven, og især høns giver en rigtig hyggelig atmosfære. Jeg kan kun anbefale andre at få høns. De er flittige til at spise madaffald og det ukrudt som bliver samlet i haven.

Jeg har høns af racen Orpington, og det er en meget god høne til børn. Tulle til venstre i billedet, er det jeg kalder en “kælehøne”. Hvis jeg sidder på hug i hønsegården hopper hun selv op til mig. Hun har lige fået kyllinger, og har haft en periode adskilt fra de andre høns for at kunne tage sig godt af sine to kyllinger.

I næste uge bliver de alle tre genforenet.

Skriv et svar

