Stier skal der til

Jeg har to børn på henholdsvis 4 og 5 år, og jeg forsøger at skabe mig en flot have, hvor der også er plads til børnenes leg. I går da jeg kom hjem efter en hård dag på arbejde, blev jeg mødt af min kone, hvis første sætning var, “lad nu være med at blive sur”. Jeg tænkte med det samme “hvad …… har de nu lavet”. Jeg kom ned i haven, hvor min dreng havde forsøgt at lave en hule i min dronninge busk. Desværre krævede det, at det halve af busken blev klippet til jorden, og den store hosta ved siden af led samme skæbne. en stor geranium var hevet op med rod, og vores rabarber var flået.

Og hvor vil jeg så hen med det. -Jo det skal jeg sige.

Det er vigtigt at haven bliver et sted, hvor børnene kan være, og hvor de får nogle oplevelser – nogle steder de kan gemme sig, og steder hvor, de kan skabe deres egne små universer og tildele steder i haven navne. På billedet er en sti jeg anlagde med børnenes hjælp i efteråret. Stien bliver den dag i dag kaldt “Troldestien”, fordi den er markeret med store marksten, som mine børn mener er forstenede trolde.

Børn er ufattelige kreative og haven er et sted, hvor de har rig mulighed for at give fantasien afløb.

Her ses stien fra den modsatte ende. Her kan det ses, hvordan stenene skaber rammen om en hyggelig sti. Stien ligger bag et bed med lyserøde og lilla planter. I bedet er der bl.a. kæmpe verbena, pupur solhatte, lyserød phlox, lyserød geranium og en mørk hyld.

Skriv et svar

