Det lille mirakel

En af de store glæder ved at have sin egen have, er at skabe planter enten fra frø eller ved stiklingeformering.

For lidt over en måned siden klippede jeg mine lupiner ned. Det afklippede satte jeg i nogle potter med en lille frysepose med et hul i henover. Det drejer sig i dette tilfælde om lupinen “Kronleuchter”, som er en fin cremefarvet/lysgul lupin. Jeg holder meget af alle planter i de sarte gule farver og de har fået en hovedrolle i min forhave.

Miraklet er så her. Planten har sat de fineste rødder, og kan snart plantes over i en lidt større potte, for senere at blive plantet ud i haven. Det er ikke givet at alle stiklinge bliver til noget, men det er bestemt forsøget værd.

Du kan i øvrigt stiklingeformere mange forskellige planter, og det er blot at prøve sig frem.

Jeg glæder mig til at kunne vise billeder af denne lupin, når den til næste forår vil være i blomst.  

 

One thought on “Det lille mirakel

Skriv et svar

