Væksthuset er nu på vej.

Hvilken herlig måde at påbegynde det nye år – hårdt arbejdende fra klokken 9.00 i morges med etablering af fundament til mit nye væksthus.

Den seneste uge er der blevet arbejdet hårdt med opførelsen af mit nye væksthus. Der er gennem det seneste år blevet fjernet utallige containere fulde af jord og ler og i denne uge kunne jeg så endelig grave sokkelrende og påbegynde arbejdet med fundamentet.

Jorden er slæbt til andre steder i haven, hvor der er etableret højtliggende staudebede.

Det bliver et ganske stort hus med et mål på 4 x 6 meter. Der er fjernet jord i en dybde af 70 cm. i hele arealet og yderligere gravet  40 cm af til sokkelrenden.

Idag blev den første række lecablokke sat i den ene gavl og det tegner ganske flot. I løbet af den kommende uge vil jeg vise billeder af byggeriet. Jeg håber på fortsat mildt vejr så jeg kan nå at blive færdig til marts, hvor jeg meget gerne skulle kunne åbne vækshuset for gæster. Mit salg af stauder forventes at foregå fra væksthuset denne sommer. 

Rigtig godt nytår

 

 

3 thoughts on “Væksthuset er nu på vej.

Skriv et svar

