forårsfornemmelser

Ja, sådan har jeg det lige nu. Trods kraftig vind og regn føler jeg at foråret er meget nært. Metrologerne understregede forleden, at vinteren nu ikke kan nå at bide sig fast, og det er jo dejligt for os der gerne vil i haven.

Et andet tegn på at foråret er nært forestående er, at vi lige nu kan købe planter i butikkerne, som giver forårsfornemmelser. Foråret starter for mig nytårs morgen, hvor alt nytårspynt fjernes og vinduerne rengøres og vindueskarmene bliver fyldt med primulaer og løgvækster.

Senere fyldes vindueskarmene med spirebakker, med nye stauder og sommerblomster. I dag har jeg kigget mit eget udvalg af frø igennem og jeg glæder mig virkelig til at komme igang. Jeg har aldrig haft så mange forskellige frø. Målet er for mig at drive et mindre gartneri, hvor hovedformålet er selvforsyning. Det vil sige at jeg selv høster alle frø og formerer de frø jeg får af egne stauder.

Jeg arbejder ud fra et princip om at tilblivelsen af mine stauder skal være 100% økologisk.

Alt tyder på at jeg til foråret og først på sommeren kan tilbyde en række spændende sommerblomster og stauder i min butik.

Skriv et svar

