Nye ting åbenbarer sig hver dag

Bedene står allerede forårsgrønne og med så pragtfuldt vejr som i dag kan foråret bare komme. Den seneste uge har jeg kunnet mærke forskellen. forskellen på om det er vinter eller om vi nærmer os foråret.

Hønsene fik ny hønsegård i sensommeren og har hele vinteren ikke kunnet levere æg. Det skyldes tildels flytningen, men også at dagene er blevet mørkere og koldere.

Nu er der igen gang i æglægningen og det er et godt tegn på forår og at dagene igen bliver lysere. I dag kunne vi hente tre æg og i går blev det til fire. det glæder mig, men også børnene, som igen kan få indfriet ønsket om pandekager et par gange i ugen.

5 thoughts on “Nye ting åbenbarer sig hver dag

  1. Dyrene er jo kloge på naturen, så jeg stoler på at de har ret i, at foråret er på vej🙂
    Det er kønne høns.

    • Hej Hanne,
      Ja, dyr er kloge på naturen og det er dejligt at have dem i haven. Jeg har høns af racerne Orpington og Maraner og jeg synes selv at begge racer er flotte. Vi er rigtig glade for dem og overvejer at udvide med Moskusænder til foråret.
      Skal du have en god høne er Orpington et godt valg, fordi den er tålmodig og god til børn. Maranerne er ret hidsige og er ikke til at komme til. Ellers kan jeg varmt anbefale høns i haven..

    • Hej martin, jeg synes afgjort at du skulle få høns. De æder alt køkkenaffald oggiver dejlige æg. Jeg kan muligvis tilbyde kyllinger til foråret. Michael

Skriv et svar

