Det er meget populært..

at skralde. Og de seneste uger har der været en del programmer på TV om mennesker, der næsten gør det til en levevej at skralde fra supermarkeder osv. Her finder de gode varer, som fortsat er anvendelige.

Jeg har ikke selv forsøgt mig med at skralde og så alligevel..

Image

En stor del af de planter jeg har i haven er skabt ved såning fra frø, og det er et fåtal af mine frø, som jeg har købt og betalt😉 – De som kender mig og har fulgt med på bloggen ved, at jeg forsøger at skabe en flot have for et lille budget. Ikke fordi jeg ikke vil bruge mange penge på min have, men fordi vi som familie har valgt et liv, hvor min kone er hjemme sammen med vores to børn og mit arbejde som pædagog er vores eneste indtægtskilde.

Det betyder samtidig, at vi må være kreative for at få så meget ud af alting som muligt, hvilket jeg tror er meget sundt.

Hvert efterår går jeg på jagt i de kommunale beplantninger for at finde frø, og det er med stor succes. Efter en tur i Claus Dalbys have for efterhånden mange år siden, stiftede jeg bekendtskab med Kæmpe Verbena, og jeg var så heldig at finde den i den kommunale beplantning den samme sommer. Nu har jeg den i haven hver sommer, og jeg synes den hører til en af de allerfineste planter i haven.

Image

Mange planter giver flotte frøstande og vil du have noget ud af det, er det med at få fingrene i nogle af frøene og selv begynde at formere dine stauder og sommerblomster.

Ovenfor er det lys gul løvehale, der har de fineste frøstande, og som på en dag med frost tager sig godt ud i modlys.

Image 

Stauderne er skønne planter i blomst, men deres frøstande får her lov at stå hele vinteren og se dekorative ud. Her er det en lille blå tidselkugle. Det er skønt en dag som i dag, hvor solen skinner at gå en tur i haven. 

 

3 thoughts on “Det er meget populært..

  1. Stor respekt for jeres måde at indrette jeres liv på. Det kunne vi andre helt sikkert godt lære lidt af, og gratis frø kan vi i hvert fald alle lide🙂

  2. Den metode kender jeg godt. Der står efterhånden en del “park”planter i vores have🙂. Det er både godt for budgettet og jagtinstinktet🙂

    Ha´en god aften
    Birgitte

  3. Hej Michael.
    Hvor hyggeligt at støde på dig her i blogland🙂
    Jeg må nok indrømme at jeg ikke helt kører efter skralde-princippet, men på den anden side så er teposer eller kaffefiltre blevet fast bestanddel i min håndtaske i sensommeren… man ved jo aldrig hvornår man lige støder på en plante der trænger til lidt “skraldning”, og så har det været en god dag.
    Du kommer fluks på min blogliste🙂

Skriv et svar

