Det er så smukt derude

Da jeg i dag kørte hjem fra arbejde, kunne jeg betragte den smukkeste røde, brændende sol, som stille og roligt gik ned i horisonten. Da mørket faldt på, stod månen næsten fuld bag naboens flotte eg.

Vores børn overraskede mig forleden dag, med en række flotte islamper de havde lavet sammen med min kone. De står nu til skue på den nye trappe, og jeg er vildt glad for dem. Min kones gode veninde Ki har på sin blog www.barkogbynke.dk beskrevet, hvordan du kan lave islygter. Det er i øvrigt en blog, som jeg varmt vil anbefale, da den bl.a. fortæller lidt om, hvad vi kan lave ude lige nu. Desuden berøres emner der vedrører naturen og de skiftende årstider. Ki har i øvrigt en spændende baggrund og historie, og hun har blandt andet levet og boet i Afrika en stor del af hendes liv. 

Billedet er ikke af den bedste kvalitet, men det giver en klar idé om, hvad det er disse lygter kan bidrage med. Mine børn havde også brugt frugtfarve til at farve nogle af lygterne, og det var bestemt også fint.

Min leder har i flere år arbejdet i Grønland, og hun kunne idag fortælle, at det er en stolt tradition i Grønland at lave islygter. Jeg kunne lige forestille mig at gå rundt i bygterne med de fine træhuse og se islygter lyse op.

På trods af det smukke, høje vejr og det flotte snedækkede landskab, glæder jeg mig til det bliver forår, og disse billeder ovenfor fortrøster mig og giver mig et håb om, at foråret er på vej. Billederne blev taget for nogle dage siden, men de er højaktuelle.

Skriv et svar

