Jeg føler mig en smule heldig

I denne weekend. I går rendte jeg nemlig ind i et super godt tilbud på juleroser, Helleborus Niger i den lokale Super Brugsen. Fine planter til 5 kroner stykket. Hvor heldig har man lov at være.

En ældre dame stod ligesom jeg og hamstrede af planterne. Jeg var hurtig og tog de flotteste planter og det blev til 14 stk. Jeg har taget lidt billeder af dem, og så kan i selv vurdere om jeg har været heldig.

En del af blomsterne bærer frøstande, og jeg glæder mig til at gøre et forsøg på, at formere mine egne Heleborus.

Den ældre dame fortalte mig også, at den unge dame som står for planterne i butikken, tidligere havde fortalt hende, at planterne havde stået inde for længe og var blevet forsømt, og derfor blev de nu solgt til en femmer.

De skal endelig forsømme deres planter, hvis de senere vil sælge dem til den pris. Planterne er fortsat i så fin stand, at de sagtens skal klare den. Nu får de lov at komme til kræfter i min kældervinduer, og så skal de senere plantes ud i haven.

6 thoughts on “Jeg føler mig en smule heldig

  1. Sådan en SUPERbrugs vil jeg også gerne ha’. De har åbenbart mere styr på det her….

    Tillykke med dem og held og lykke med formeringen!

    Aftenhilsner
    Marianne
    Den Helbredende have

  2. Hvis jeg havde set ¨så godt et tilbud – så havde jeg også slået hårdt til – selv den dobbelte pris havde været fristende. Ja – sådan kan det blive lidt tilfældigt hvad man får ind i haven i større antal – held og lykke med dem – de er en fornøjelse her i vintersæsonen i haven.

  3. Hold da op et held du har haft. Egentlig skulle supermarkeder ikke have lov til at sælge planter, hvis ikke de kan passe dem ordentligt, men det er så kommet dig til gode denne omgang🙂

Skriv et svar

