Lige en efterfølger

til mit seneste indlæg, hvor jeg præsenterede min erobring af 14 flotte Helleborus Niger. Samme aften fandt jeg nemlig næsten 100 bundter meget flotte tulipaner. De var kaseret fra et supermarked, og jeg skyndte mig selvfølgelig at åbne bagagerummet og fyldte det hurtigt op. Blomsterne fejler intet og kan nu få lov at pryde i de forskellige rum i huset de næste fire-fem dage. I dag sidder jeg med en havebog og en dejlig kop kaffe, og nyder vaserne, som bugner af flotte tulipaner i forskellige farver.

Ovenfor ser i et lille udsnit af de tulipaner jeg hentede. Der var yderligere lysegule og mørkelilla og jeg har selvfølgelig delt flittigt ud af dem idag. Jeg har altid drømt om, at kunne få leveret blomster til huset, således at der altid står friske buketter. Det er der ikke lige råd til, men så er det en fin ting, at de indimellem kan findes andre steder.

Billedet ovenfor er lige taget. Jeg sidder og arbejder på dagens indlæg imens jeg nyder et stort bundt tulipaner.

Jeg vil i øvrigt røbe, at mit næste indlæg vil omhandle hyggelige miljøer i haven. Ikke fra min egen have, men idéer jeg har fundet i andre haver. Jeg afslører ikke mere i denne omgang. 

 

7 thoughts on “Lige en efterfølger

  1. Ja så kan du godt føle dig heldig igen, endda meget heldig :o) Er du sikker på, at de var smidt ud, de ser da ret friske ud. Nå men skønt med så mange buketter i huset.

  2. Jeg mener bare, de kunne have glemt dem udenfor ved et uheld. Ikke fordi jeg beskylder dig for at have taget dem. Kom lige i tanke om, det kunne misforstås :o)

    • Ja, det er rigtigt at de kunne være glemt.. Men jeg er ret sikker på at det ikke var tilfældet. De stod op ad en container i modsatte ende af deres parkeringsplads, relativt langt væk fra selve varehuset. Der var meget frost i nat så de havde under alle omstændigheder ikke klaret den natten over.. Jeg forlængede blot deres liv..;-)

  3. he-he… jeg startede med at læse overskriften som : “Lige en efter-nøler” … – men SÅ mange tulipaner lige ned i turbanen er da heller ikke at kimse af! Mon ikke de har stillet dem så synligt, lige netop for at en eller anden (som blev dig) skulle finde dem og gi’ dem et godt hjem? :o)

    • Hej Marianne, jeg bor i Horsens, faktisk et af de steder i byen, som er berygtet for at være meget snobbet. Jeg tror at jeg var heldig, fordi folk her har for mange penge til at købe deres planter billigt. Grinede lidt af din kommentar;-). Snobberne findes tilsyneladende mange steder i landet.

Skriv et svar

