Der sker meget i og omkring haven lige nu..

Der er så småt åbnet op for salget af stauder. Udvalget er endnu ikke så stort, men jeg kan love, at der kommer mere i det sene forår..-der er masser på vej🙂

Meget af tiden er den seneste tid gået med dyrene i haven. Der er blevet lavet et bedre område for de to ænder, hvor der er blevet gravet og støbt en sø.

 

Ænderne har det godt, men desværre er der ikke kommet hverken æg eller ællinger fra dem endnu, men det kan selvfølgelig nå at ske.

Derimod er der lagt 25 æg i rugemaskinen fra vores høns. 20 af æggene er fra vores Orpingtonhøns, mens de resterende er fra vores sorte og hvide Maraner. I forhold til udrugningen af hønseæg vil jeg vende tilbage om en lille uge, hvor de er blevet gennemlyst første gang, og jeg der kan se, hvor mange der bliver til noget.

Rundt omkring på hele ejendommen står der potter med stauder, og jeg er glad for, at jeg i år kan tilføre lidt ekstra planter til butikken. Følgene planter er på vej: Kvan “Vicars Mead”, Lodden løvefod, Mombretia, Lupiner, Fingerbøl, Stjerneskærm “Lars” og lige nu står Primula “Elatior” i blomst. Jeg opdaterer senere idag listen over planter i butikken og i vil her kunne se, at der kommer yderligere planter.

  

Ovenfor til venstre er det Primula “Elatior”. Planterne er siden taget til i størrelse og står nu med fine lysegule blomster. Til højre er det den dejlige lægebaldrian, som giver højde til staudebedet med sine 100-150 cm, den dufter i øvrigt helt fantastisk.

Jeg glæder mig til at vise mere fra haven.

Skriv et svar

