Så er plantelisten opdateret

Og det kan du se under planter til salg. jeg vil i den sammenhæng lige vise lidt nærbilleder fra haven. Alle steder i haven sker der konstant noget. Hver dag skyder nye ting frem af jorden. Foråret er for mig den bedste tid på året, fordi der sker så store udviklinger og det overrasker hvert år, hvor hurtigt det kan gå. 

Haven er så småt gjort klar til sommeren, og når drivhuset bliver bygget i påsken, vil det være kronen på værket.  

Mine fladkravede kodriver “Elatior” blomstrer flittigt i mit hvide og sartgule bed, og de har flere steder sået sig selv. Her i bedet kommer der også forskellige narcisser, hyacinter og andre løgvækster, som i løbet af de næste fjorten dage vil stå i flor.

Forhaven er delt i to ved hjælp af en hæk i agnbøg. Første del af forhaven er sammensat af planter i farverne gule, hvide og lime. Anden del af forhaven er lilla/blå og mørk rosa. Her har jeg et stort område med påskeklokker, som lige nu står og bukker fint. Senere kommer der i dette bed bl.a. Alium, lilla geranium, blå stormhat og akeleje. også den mørke hyld har fået en plads i dette bed.

 

En plante som også har fået plads i det blå bed, er denne smukke lungeurt, som med sine blå og rosa blomster lyser smukt op i bedet.

Jeg er meget glad for lungeurt og har flere forskellige slags rundt omkring i haven. Jeg vil i morgen lave et indlæg med billeder af de forskellige lungeurt, jeg har i haven.

Skriv et svar

