Det spirer alle steder..

og det gør det også i min lille “spirekasse”, som jeg kalder mit lille kammer i et af havens udebygninger. Jeg har ret mage ting i gang. Der er både stauder og sommerblomster, men sommerblomsterne er placeret i vindueskarme i hele huset. Min kone glæder sig til det bliver vejr til at flytte det hele ud. Der går der stadig noget tid.

“Spirekassen” er en midlertidig løsning indtil drivhuset står færdigt. Det er virkelig svært at begrænse sig, og det er ikke nogen hemmelighed, at der næppe er plads til det jeg gerne vil have, men det kommer der heldigvis inden for overskuelig fremtid.

  

Her er det lupiner og Kæmpe Verbena som kigger frem. Og det er næsten sådan at man kan følge udviklingen flere gange om dagen. I dag er der blevet sat frø til almindelig kvan, klokkeranker, Sweat pea Matucana, voksurt, hvid venusvogn og en meget smuk hvid ærteblomst jeg med succes prøvede sidste år.

Det var meningen at jeg ville have lavet et indlæg om lungeurten, men vejret har ikke været det bedste, og jeg har derfor ikke været ude med kameraet.

Jeg håber i bærer over med mig. Rigtig god aften til jer alle.

 

 

Skriv et svar

