Skønne Dahlia

I den kommende uge skal Dahlia løgene gøres klar. Jeg har gennem en række år fået samlet mig en god mængde af forskellige knolde og nu skal de pottes og stilles i mit lune spirehus.

Mange af mine havevenner finder dem besværlige, fordi knoldende skal tages op af jorden inden frosten og opbevares vinteren over. Jeg elsker Dahlia, og jeg synes det er så taknemmelig en plante. Den skal blot ligges i jorden, og giver et væld af blomster hele sommeren. Jeg har selvfølgelig Dahlia i mange forskellige farver og former, og det er for mig et af sommerens højdepunkter, når jeg kan lave flotte buketter med bl.a. Dahlia.

Buketten ovenfor er fra sidste sommer, og det er sådan, at jeg i løbet af sommeren laver buketter, som jeg sælger for få penge i boden ved vejen. Denne buket har fået den fornemme ære at blive header på bloggen.

Jeg vil ønske Jer alle en rigtig god påske. 

 

 

 

4 thoughts on “Skønne Dahlia

Skriv et svar

