Et godt match

er den fine primula “Elatior” og den fine skærmplante sødskærm. Primula “Elatior” har jeg skrevet en del om den seneste tid på bloggen. Jeg elsker denne denne primula som med den tidlige blomstring og den lysende gule farve altid påkalder sig stor opmærksomhed.

I forgrunden har jeg to forskellige dagliljer, “Gentle Chepard” og “Joan senior. De tager over ikke længe efter kodriverne er færdige med at blomstre. Begge dagliljer er smukke med deres sartgule/cremefarvede nuancer. De står her i forhaven sammen med bl.a. den lysegule løvehale, som de senere år er blevet èn af mine favoritter i haven.

I forhold til sødskærmen kan jeg fortælle at den ikke blot har nogle meget smukke skærme, men dufter tilmed dejligt af fennikel.

Skriv et svar

