Solen skinner, fuglende synger og bøgen springer ud..

og så ligger jeg her med et akut hold i nakken.

Det er en tid nu, hvor der virkelig sker meget i haven. Planterne gror om kap og vores dyr får unger. Desværre måtte vores smukke hane lade livet for en blodtørstig ilder i sidste uge. Hanen er nu begravet og vi håber på at der blandt de ti kyllinger vi har fået findes en god hane, som kan overtage pladsen og holde ro og orden. Samtidig håber vi, at ilderen vil lade resten af vores dyr være.

Jeg er i særdeleshed bekymret for vores lille and som lige nu har lagt sig på 17 æg. Hun er en ret dygtig and og hun vender og drejer og fugter sine æg. Det er facinerende at opleve, hvor instiktivt der arbejdes med udrugningen fra andens side. Andrikken står vagt ved indgangen til det lille andehus. I slutningen af maj skulle der være små ællinger om alt vil det.

Jeg har været lidt tøvende med at gøre reklame for mit plantesalg, fordi en stor del planter lod vente på sig. Nu sker der meget og planterne gror godt. Derfor kan jeg løbende udvide plantelisten så følg godt med i, hvad der sker p. Det kan også være en god idé, at kigge forbi boden på min adresse, hvor der løbende er særlige gode tilbud.

Lige nu er der en række fine hostaer i boden, samt mange forskellige stauder og enkelte sommerblomster.

Min gode ven og nabo Mette og jeg forventer at være tilstede til “Havens” plantemarked arrangement i Lindved den 12 maj. Så kom og besøg os, og skule du ligge inde med planter som kan indgå i en byttehandel så tag dem endelig med.

One thought on “Solen skinner, fuglende synger og bøgen springer ud..

Skriv et svar

