En skøn staude

Denne geranium er noget af det skønneste jeg ejer. Jeg er ikke sikker på hvad den hedder, men den er alligevel en af hovedaktørerne i vores have.

Den hører til i det blå og lilla bed, og har også fået plads i mit store og vilde staudebed. Dette staudebed har jeg endnu ikke vist mange billeder af, og det skyldes simpelthen, at jeg ikke helt er tilfreds med det. Jorden skulle have været forbedret i sensommeren sidste år og alle stauder skulle have været oppe. Jeg nåede det ikke, men i efteråret skal det være.

Når den er på sit højeste, om en lille uges tid, kommer den til at lyse op i hele haven.

Hundredevis af lysende blå/lilla blomster springer ud hen over de næste dage. Når den er afblomstret, klipper jeg den ned, og så kommer der endnu et flor af blomster. Det bliver i anden omgang ikke til ligeså mange blomster, men det betyder mindre, når man kan glæde sig over blomsterne ad to gange.

Det er en god staude at bruge til at fylde huller, og med sine halve meter i højden, hører den også til en af de højere geranium.

2 thoughts on “En skøn staude

  1. Den blå storkenæb er rigtig skøn. Jeg tror, at det er den storkenæb, jeg også har i haven, men jeg har heller ikke noget navn på den. Men det er den nu lige skøn af🙂

Skriv et svar

