Jeg ved at mange følger med på bloggen

Og den seneste tid har der været rigtig mange besøg på min blog. Når i kigger forbi bloggen, skal i være meget velkomne til at give jer til kende ved hjælp af en lille kommentar i øverste højre hjørne på siden🙂

Flere af jer er i Kolding idag til det store plantemarked, og hvor ville jeg gerne have været der. Jeg tager mig til takke med at være herhjemme og surfer rundt på de danske havebloggeres sider. Køkkenhaven får også en ordentlig tur, og der skal anlægges en lille ny terrasse.

Det er sådan, at jeg er ret ny i forhold til det at blogge. Hver dag lærer jeg nyt, og mit mål for den kommende uge er at få lagt links ind på de haveblogs, jeg selv kigger forbi indimellem.

Nej, det er ikke gamle billeder. Døgnet op til igår bød på masser af spænding for hele familien, da vi igen fik kyllinger. Denne gang blev det til 13 små dunede banditter og sammen med de 9 vi havde i forvejen, er vi nu på 22.

Da vi for en lille måneds tid siden mistede vores søde hane, blev vi enige om, at de æg der måttet komme efter hans død, skulle ruges ud og give en ny og frisk besætning. En del af de gamle høner er ikke længere så flittige til at lægge æg, men vi nænner heller ikke at skille os af med dem.

Vi kan nu se, at der blandt de ni første kyllinger blot er tre høner, og det betyder, at der er mad til fryseren, når hanekyllingerne om et par måneder skal slagtes.

Vores høns er, som jeg tidligere har skrevet på bloggen, af racen gul Orpington og det er en smuk og meget tillidsfuld fugl.

11 thoughts on “Jeg ved at mange følger med på bloggen

  1. Hej Michael
    Kan godt forstå du ærgrer dig over ikke at have været i Kolding. Det var rigtigt stort, med mange mennesker, mange biler og bedst af alt mange planter😉
    Tillykke med jeres kyllinger
    Hilsen Susanne

  2. Uhh, jeg kender godt det med ikke at nænne at skille sig af med sine høns. Jeg har 30 nu og en del af dem er pænt oppe i årene. Fordelen ved at have både unge og gamle høns er at vi altid har æg – også i den hårdeste mørkeste vinter.
    Hønsene har forskellig rytme alt efter alder, så det er jo egentlig smart. Det blider jeg i hvert fald mig selv ind:)
    Dejlige billeder fra haven.
    Lotte

  3. Det var en skam at du ikke kunne komme til Kolding, det var en oplevelse, og det kunne have været hyggeligt at hilse på dig også.
    Hvis du selv begynder at kommentere på vores blogge, kan det være, at du også får flere kommentarer :o)
    Dejligt med nye kyllinger.
    Vh
    Lisbeth

    • Jeg skal nok forsøge at være lidt mere flittig til at kommentere.. Jeg er ikke særlig god til at navigere i blogland, og som jeg skrev i mit indlæg lærer jeg nyt hver dag. Nå, jeg forsøger at skrive til dig på din blog. Michael

  4. Jeg kom lige forbi.
    Smukt billede fra din have.
    Små kyllinger er da søde. Vi har høns. Nogen går sammen med vore kronhjorte. Andre går i hønsegård.
    ´Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

Skriv et svar

