Så kom regnen endelig

Men haven kunne godt have brugt en smule mere. Det er fortsat knastørt i haverne, og den seneste tid har jeg måttet vande mine bede. Normalt ville jeg sige, at det er spild af vand, men de sidste fjorten dage har der været planter, som har været noget foroverbukkede og tørstige.

I formiddags da det fortsat dryppede en smule gik jeg ud for at tage disse billeder. Det er nemlig sådan, at en af de ting jeg holder meget af i min have, er lodden løvefod i regnvejr. Lammeørrne som jeg ofte har sammen med lodden løvefod er også dekorativ, når det regner.

Her til middag har det igen været tørvejr, og det gav mulighed for at fange gode motiver af andre planter i haven. Hvad siger i fx til denne smukke staudevalmue, Papaver Orientale “Karine” Sammen med geranium “Rose Clair”.

De senere år er jeg blevet rigtig vild med staudevalmuer, fordi de er smukke og elegante i blomst og som knopper. Ja, selv frøstandende er flotte og yderst dekorative i fx i en efterårsdekoration.

Som det sikkert fremgår på alle billederne, bevæger haven sig fra, at have været blå og lilla til at være rosa. På billedet til venstre er det vild kørvel, som danner rammen for en rosa digitalis. På billedet til højre er det den dekorative Slangeurt “Bistorta officinalis” og i baggrunden kan i skimte staudevalmuen “Karine”.

One thought on “Så kom regnen endelig

  1. Regn det fik vi nu ikke meget af, den stod på ½ mm, da vi stod op i morges, og det var så det vi fik. Det hele er knastørt så vi håber, at vi får noget af det de lover os.
    Din staudevalmue er smuk synes jeg og en fin kombination med Rose Clair. Slangeurten er også fin.
    Vh
    Lisbeth

Skriv et svar

