Vi slap indtil videre billigt

Men meterologerne varsler fortsat om meget regn i vores område. En del af planterne her i haven har lagt sig vandret ned og det er selvfølgelig ærgerligt. Derfor vil jeg i morgen gå mig en tur i haven og klippe de væltede stauder ned, og håbe at de vil sætte blomster påny. Det er især gået ud over mine lægebaldrian, som lige nøjagtigt nåede at stå smukt i 14 dage. De har spredt en liflig duft i hele haven, men nu kan de ikke meget længere. bedet som jeg her har fotograferet, etablerede jeg for lidt under to år siden og jeg har opnået stor frodighed.

image

i forgrunden er det den skønne rose “Aïcha”, som går igen flere steder i haven. Faktisk er der blevet plantet 33 nye roser i haven, hvoraf de 13 er “Aïcha”. I baggrunden er der lægebaldrian, kæmpe skælvhoved, spansk kørvel og forskellige hostaer. i år er der gjort meget for at skabe flere rum i haven og som billedet ovenfor viser, er det gjort enkelt med små stier inde i de allerede etablerede bede. Bænken fik jeg i fødselsdagsgave og den passer perfekt ind i det store bed. imageimage

Det giver haven en helt anden dimension, når du kan sidde imellem alle planterne og betragte haven. Billedet her er taget fra bænken med kigget ud over det store staudebed.

Kaffen smager pludselig meget bedre, når du sidder omgivet af de skønneste planter.

Skriv et svar

