En fantastisk ven

og tidligere kollega forærede mig for nogle år siden nogle dejlige roser. Jeg fik to flotte eksemplarer og vidste ikke helt, hvor i haven de ville tage sig bedst ud. De blev først plantet i et bed med forskellige rosa vækster, men det blev hurtigt klart for mig, at det ikke var den rette plads til dem.

image

Roserne var nemlig de blå Rhapsody in Blue. Hurtigt blev et bed etableret til ære for de smukke roser og de blev akkompagneret af blå lupiner, aksærenspris, sommerfuglebuske og blå trekantsblomster. Bagest i samme bed står der 20 blåbærbuske og danner baggrunden for de dejlige roser. Når jeg i dag nævner Rhapsody in Blue, er det fordi jeg opdagede, at de stod med utrolig mange knopper. Ikke tidligere har de stået med ligeså mange knopper så jeg har meget store forventninger til dem i år. Jeg vil komme til a vise mange billeder fra det blå bed hen over sommeren.

 

Skriv et svar

