En begivenhedsrig uge

Med to havebesøg. De næste to uger bliver helt fantastiske i min optik. På lørdag går turen til Risskov, hvor jeg skal besøge Claus Dalby i det uimodståelige blomster paradis han har skabt op til skoven. Jeg har efterhånden været på besøg i haven adskillig gange, men det er altid en ny oplevelse at komme til haven. Grunden til besøget er, at jeg og de andre inviterede, på en eller anden måde har været medvirkende ved tilblivelsen af ” Vis mig dit drivhus”. Jeg ser meget frem til at se det nye væksthus, som er blevet etableret hen over efteråret og vinteren.

Nej, det er ikke mit eget drivhus, som er portrætteret i bogen, men i stedet min gode bekendte Renes flotte drivhus. Jeg tippede Claus og huset og menneskene bag det, og var som udgangspunkt glad og stolt over, at kunne være med til at bidrage til bogen, og havde ikke forventet andet. En eftermiddag modtog jeg en mail hvor der stod, at Claus skulle bruge min adresse således, at han kunne sende et eksemplar af bogen. Jeg var helt oppe at køre, og da eg modtog bogen fik jeg også en invitation til a besøge haven. Jeg fik invitationen sidste år og jeg har lige siden glædet mig, som et lille barn der ser frem til gaverne juleaften.

vis mig dit drivhus

Det andet besøg går til Anne Justs have i Hune og her har jeg også været flere gange. normalt tager vi til Blokhus i sommerferien og aflægger haven et par besøg i løbet af den tid vi er afsted. Denne gang er ingen undtagelse og vi har planlagt to besøg i haven I løbet af næste uge.

Der er ingen tvivl om, at det var den kære Anne Just som sammen med min moster vakte min første interesse for planter. Til mit store held nåede jeg at møde Anne i haven på mit første besøg. Med mødet med Claus er interessen for haven kun blevet større. Jeg glæder mig til at kunne vise billeder fra begge besøg her på bloggen.

Skriv et svar

