Et skønt selskab

Der er mange flotte sammensætningen, men jeg synes at violfrøstjernen og og den mørke hyld er et godt makkerpar. Jeg er ofte blevet spurgt, hvor jeg planter mine violfrøstjerner og eftersom violfrøstjernen kan finde på at vælte, synes jeg at den er fortrinlig at plante ved siden af den mørke hyld, som kan danne støtte.

20130728-230433.jpg

Jeg bruger violfrøstjerner flere steder i haven og den fås nu i mange forskellige farver og varianter.
Generelt virker det godt med violfrøstjerner sammen med buske, fordi den er let og fletter sig ind mellem buskens blade. Det kan næsten virke som om busken blomstrer med violfrøstjernens blomster. Og det er meget passende eftersom hylden selv blomstrer tidligere på året.

20130728-230847.jpg

Jeg er sikker på at flere af jer der læser med elsker denne populære staude.

Skriv et svar

