Mange stauder er lige nu på deres højeste

Men desværre har jeg den seneste uge ligget syg og har ikke kunnet blogge. Jeg var så uheldig at få mig en nyresten, blev indlagt og er nu hjemme igen, men uden det store overskud til at gøre meget. Jeg har ikke klippet alle mine stauder tilbage, og det hele har fået lov at vokse vildt. Desværre har snerlerne også haft rig mulighed for at vokse sig store, og er klatret op i rigtig mange af de høje stauder, og det er jeg selvfølgelig ærgerlig over, da snerlerne er svære at få ud af stauderne, uden at de knækker eller mister blomster. Mine Dahlia er også kommet sent i jorden og det er sparsomt, hvad der er kommet af blomster på dem endnu.

20130809-141254.jpg

Trods al synes jeg at haven er rigtig frodig og fin i år, selvom jeg føler den har været forsømt i sensommeren. Grunden til at det hele fortsat står fint er, tror jeg, at jeg i foråret gjorde et kæmpe arbejde i alle staudebedene, hvor jeg plantede til og fjernede uønsket ukrudt.

20130809-141613.jpg

Mine Aksærenspris har jeg før synes var besværlige at sammensætte i bedene, men den dag idag er den en af mine fortrukne stauder i haven. Faktisk er den en af de eneste stauder ud over pæoner, som allerede var i haven, da vi flyttede hertil. Her på billedet står den sammen med den skønne chokoladeblomst, som jeg også har flere steder i haven.

20130809-141916.jpg

Dagliljerne har gennem de sidste fjorten dage stået flot, men begynder nu at se en smule triste ud. Ovenfor er det den skønne daglilje ‘Joan Senior’ , som jeg bruger både i måneskinshaven og den hvide have. Den minder meget om en meget populær daglilje ‘Gentle Shepard’, som jeg på daværende tidspunkt ikke kunne finde på nogen af de nærliggende planteskoler. Jeg er også ovenud glad for ‘Joan Senior’.

20130809-142429.jpg

Håber at jeg en af dagene får mig taget sammen til at få lagt et indlæg ind med billeder af haven lige nu.

Skriv et svar

