Vand i kælderen

Gør at vi har skullet have gravet en stor del af forhaven op, fordi to nedløbsbrønde var flækket.

Da arbejdet startede i det meget tidlige forår var kun meget få planter over jorden, og det var derfor umuligt at flytte på de fleste planter.
Idag har jeg gjort status over mistede planter, og mine gule og hvide violfrøstjerner er ikke længere eksisterende, ligesom det er tilfældet for min hvide høstanemone samt andre stauder.

Ofte hører jeg om hensynsløse håndværkere, som ødelægger alt i en 10 meters radius, men de håndværkere, som jeg havde på besøg, gjorde meget ud af at bevare og flytte det der kunne flyttes.

Forhaven stod sidste år meget flot, men jeg ved at det ikke helt bliver det samme i år, fordi nedgravning af et omfangsdræn vil gøre skaden større.

20140422-161841.jpg

Bedet kalder vi måneskinsbedet, fordi tonerne er sart gul og creme. Om morgenen bryder lyset den spanske kørvel med den frodige, grønne farve. Sammen med de knækkede hvide og sart gule farver giver det en helt unik stemning. Tulipanen ovenfor er “Spring Green”, som er min absolutte favorit.

20140422-162329.jpg

I bunden skønne anemoner og lysegule kodriver. Den hvide løjtnantshjerte er jeg så glad for i bedet og i år vil jeg anskaffe mig lidt flere.

20140422-162550.jpg

Hen på sommeren vil hvid fredløs, gul løvehale og kæmpe skælvhoved tage over.

20140422-162711.jpg

Den skønne lysegule rose “Aicha” har også fået plads i bedet og er bundet på stativer med grenene vandret for at give flere blomster. Det er efterhånden et kendt trick, men jeg kan tilslutte mig dem, som siger at det virker. Jeg vil snart tage jer med til min anden hvide have, som ligger bag det nyopførte drivhus.

20140422-163403.jpg

Her står, som i kan se lige nu, prydløg og tulipaner i hundredevis og venter på at folde sig ud.

Skriv et svar

