Dage med regn nydes under tag

De seneste dages megen regn har givet anledning til at skabe lidt mere hygge inde i vores drivhus. Der har på mange forums været snak om, hvad der er et drivhus og hvad der er et orangeri, så derfor kalder jeg dette hus et godt drivhus, og så håber jeg ikke jeg træder nogen over tæerne. Jeg har før, på bloggen, beskrevet vores drivhusprojekt, og jeg kan fortælle at en ny drivhusdrøm ligger lige for, da jeg har fået fat i et stort produktionsdrivhus på 35 m2 som fremadrettet skal bruges til produktion af stauder og grøntsager.
Derfor bliver vores nuværende drivhus et sted, hvor familien kan slappe af og hygge blandt de mange eksotiske planter.

20140715-210654-76014213.jpg

Spisebordet er det gamle bord fra vores stue og har fået nyt liv i drivhuset. Det gamle gasbrænderbord, som står på bagvæggen har jeg fået fra den lokale skole, hvor flere borde skulle kasseres. Det gør sig godt, med palmer og citrus, fordi det har en god højde.

20140715-211606-76566637.jpg

Sofaen købte vi i weekenden for 150 kr, og den har en lav ryg, der gør at vi kan kigge over sofaen og ud i haven. Bordet er lavet af en gammel kasse, som vi ligeledes købte i weekenden. Kasserne kan stables ovenpå hinanden og er supersmarte til fx plastpotter og spirebakker. Samtidig kostede de blot 50 kr. stk på et loppemarked.

20140715-212137-76897786.jpg

Det runde jernbord købte min kone for 15 år siden, og det har fulgt os siden. Det passer perfekt til vores runde potter med fuchsia. Potten er flankeret af en skøn hvid nerie.

20140715-212536-77136086.jpg

Der har været godt gang i salget af stauder den seneste måned og flere stauder er nu udsolgte, så det kan forekomme at planter er udsolgte ved jeres bestilling, men skriv til mig, og så skal jeg se hvad jeg kan hjælpe med.

20140715-213408-77648582.jpg

Skriv et svar

