Sikke en sommer

Jeg kan ikke huske at sommeren nogensinde har været bedre. Masser af sol og varme, men meget lidt vand til havens planter. Men det er selvfølgelig muligt selv at vande.

20140801-214801-78481887.jpg

Mange af havens planter lider i varmen og for hver dag der går tørrer det mere og mere ud. Derfor er jeg også flittig til vande havens stauder, og alligevel kan jeg ikke følge med.

20140801-215011-78611921.jpg

Jeg satte i efteråret 30 hortensiaer i haven og lige nu står de med de skønneste blomster i hele haven. Der er sat havehortensiaer og syrenhortensiaer, og jeg har alle dage været vild med de hvide typer, og derfor er også et stort antal sorter jeg har sat i haven med hvide blomster.

20140801-215757-79077508.jpg

Jeg har også lyserøde hortensiaer og de står mellem roser, flox og violfrøstjerner.
Haven står på trods af tørken, smuk og frodig og jeg har i år fået indrettet flere hyggekroge end tidligere. Det har givet os muligheden for at nyde haven nye steder og se den i nye perspektiver.
Køkkenhaven som jeg tidligere har vist billeder af, og som jeg har lovet at gøre mere ud af, er i løbet af sommeren blevet sløjfet, da jeg har købt mig et nyt drivhus. Et stort produktionsdrivhus på lige knap 40 m2, hvor der skal produceres stauder, sommerblomster, drivhusplanter og grøntsager til salg. Jeg glæder mig til at vise nyt derfra hen over sommeren, efteråret, vinter og til vi forhåbentlig tager huset i brug til foråret.

20140801-221717-80237412.jpg

Skriv et svar

